Hei, fra senga!

24 May

Heeeei!

Ja, nå har jeg benket meg opp i sengen, med middag, vifta på full guffe og Hellstrøms mesterkokk på TV.

Dette bildet, av min kjære pus som ligger i fotenden her, illustrerer vel ganske greit hvor digg det er å oppholde seg under ei vifte, akkurat i dag..

image

Vi sitter vel alle med minst fem grader høyere kroppstemperatur enn vanlig, etter denne hete dagen?

Middag.

image

Bråkomponerte en rett med raspet blomkål, gul paprika og purre, svinekjøttdeig, soyasaus og sesamolje. Også grønn paprika og vårløk som tilbehør da. Ille godt! Sesamolje er fantastiske greier.

Men åh.. Jeg er så sliten! Orket ikke tanken på å sitte i sofaen engang. Og heldigvis er jeg voksen, så jeg gjør hva jeg vil! Da ble det senga. Fint, ikke sant?:D

Jobbet på mandag og tirsdag, var på skolen i går, jobbet fra 7.30 til 15.30 i dag.. I morgen er det opp før klokka 06, til SATS for ukas siste økt i BLAB, på jobb fra 08-15.30 også skal jeg ha med meg lillegull på SATS klokka 17. Om 23 måneder er jeg ferdig utdannet sykepleier, skal ha en MAKS 70% stilling og ellers ta livet med ro. Viktig å ha noe å se frem i mot, med disse alt for hektiske dagene. Trening, husstell, mammaskapet, jobb, skole, kjæresteskap, alt skal trykkes inn.

Heldigvis tar jeg livet med ro og tar en ting av gangen. Og når jeg har fri, DA har jeg FRI. Så lenge jeg passer på det går dette helt fint.

Jeg skal zumbe i morgen! Treningsvenninna mi og jeg. Blir helt slapp bare av å tenke på det, men vet at alt føles bedre etter en god natts søvn. Gleder meg VILT til å shake på rumpen igjen. Har ikke danset noe siden skulderbruddet, faktisk! Det kommer nok noen sporadiske smerteskrik fra min kant, men litt får man regne med altså. Brå bevegelser er ikke helt min skulder (eller skruene og platen inni der..) sin sterke side.

Nå har jeg forresten klart meg uten sukker hele uka og er utrolig glad for det! Jay me!

Jeg kommer sterkere tilbake på bloggfronten i helgen. (Tror jeg).

9 kommentar to “Hei, fra senga!”

  1. Anna mai 24, 2012 kl. 21:50 #

    Hehehe, deilig å være voksen og kunne bestemme slike ting selv! 😉
    Må si jeg syns du er kjempeflink, ikke bare lett å ha det så travelt og allikevel få alt gjort 😀
    Det er inspirasjon for en annen sliten småbarnsmor 😉
    Håper du får sove riktig så godt i natt, kos deg med Zumba i morgen ❤

    • Fra tjukk til smukk mai 24, 2012 kl. 22:08 #

      Du vet jo hvordan det er.:p Går uheldigvis litt ut over mammatolmodigheten.. Sukk. Ikke moro. Får telle til 10.

  2. detsundeliv mai 24, 2012 kl. 22:03 #

    Så sejt gået med sukkeret. Send gerne noget viljestyrke ad min vej:-)

    • Fra tjukk til smukk mai 24, 2012 kl. 22:07 #

      Hadde jeg hatt noe viljestyrke, så skulle jeg delt ut som bare det.:p

  3. annettehelene mai 24, 2012 kl. 22:46 #

    Vakreste katten jeg har sett ! Herlig og du er flink om dagen:) jeg dør nesten av varmen, måtte ta løpeturen på kvelden idag:) kose deg ikveld, imorgen er dt helg:D goklem

  4. Ingrid mai 25, 2012 kl. 12:32 #

    Åååh, så herlig innlegg! Godt å høre at du virkelig slapper av når du først har fri 🙂 Det er viktig å kunne stresse ned i en ellers hektisk hverdag!
    Lykke til med zumba i dag, det er jo så utrooolig gøy, hihi 😀

  5. Benedicte mai 25, 2012 kl. 23:13 #

    Åh..for en skjønn pusekatt ❤ Lykke til med zumba imorgen og håper du får en god natts søvn:)

  6. Lisa Myhren (@SuperRoosa) mai 26, 2012 kl. 10:14 #

    Herlige pusebildet 🙂

  7. Tone Rokås Ånes mai 27, 2012 kl. 20:39 #

    Åh, så flink du er å holde deg unna sukker! Jeg tror rett og slett jeg skal kutte fra nå og til barndåpen neste søndag, kjenner jeg, sånn helt plutselig…. Så inspirerende er du 😉

    Håper helga har vært fin, og at du har det bra – her har det vært vanvittig lite blogglesing i det siste, og jeg forsøker å bla meg gjennom BlogLovin’ sakte men sikkert!

Legg igjen en kommentar

