Feit!

26 May

Plutselig følte jeg meg så sykt feit, her! Var egentlig da jeg zumbet i går.. Så meg selv, der jeg kavet meg rundt, helt usakelig ugrassiøst.. Følte meg bare plutselig som den største hvalrossen i Norges landstrakte..

Hva skjedde liksom? For noen uker siden følte jeg meg så mye finere og nå ser jeg bare fettruller og dritt og møkk.

Det er utrolig hvordan man vender seg til hvordan man ser ut, sant? Jeg har jo ikke lagt på meg noe særlig, men nå har jeg sett meg selv slik som dette i flere uker og nå føler jeg at jeg ser minst like tjukk ut, som jeg gjorde for 25 kilo siden..

image

Hvalfrid.

Jeg føler at jeg er større enn ALLE andre.. Vet jo at det er tull. Ja, jeg er ganske så overvektig. Normalen ser ikke sånn ut. Men jeg er da virkelig ikke abnormalt mye større enn alle andre. Ruver ikke over trær og skygger vel ikke for sola, som en enorm, Norsk søster av Hufsa, vel..? Bare føler meg sånn..

Skjerpings!!

30 kommentar to “Feit!”

  1. Lisa Myhren (@SuperRoosa) mai 26, 2012 kl. 20:36 #

    Det er merkelig hvordan man kan ha tynne og tykke dager :p Håper det ikke varer hos deg iverfall, for du ser smashing ut!! 🙂

    • Fra tjukk til smukk mai 27, 2012 kl. 09:06 #

      Takk snuppa!:) Det varer sikkert i en periode, men går nok over!:D Vanskelig å få tatt noe initiativ til å slanke seg, når vi skal på ferie om bare to uker..

  2. Hanne-Maries slankeblogg mai 26, 2012 kl. 20:47 #

    Synes du ser flott ut! Men vet hva du mener, har selv mange sånne dager hvor jeg føler meg som et svært fjell, mens andre dager føler jeg meg superbra! Ha en super helg, søte!

    • Fra tjukk til smukk mai 27, 2012 kl. 09:07 #

      Ikke noe moro i det hele tatt! Vi får være glad det ikke er hver dag.:p

  3. iselin mai 26, 2012 kl. 22:47 #

    Du ser sååå bra ut! Skal innom bloggen din i gjenn:)

  4. synsegulla mai 26, 2012 kl. 23:13 #

    Know the feeling, men jeg kunne drept for de lekre tynne beina dine, bare så det er sagt. 🙂 Alle har sitt.

    • Fra tjukk til smukk mai 27, 2012 kl. 09:09 #

      Det var veldig pent sagt, men jeg har ikke tynne bein altså.:p De står kanskje til resten av kroppen, så det ser litt sånn ut. Har alltid hatt enorme komplekser for de svære leggene mine.:p Det er litt sånn familiesvakhet.. Tynne lille mamman min har de samme tømmerstokkene:p Gikk ikke med noe slags plagg som viste leggene mine før jeg var langt over 20 år.:p

  5. anjaholt mai 27, 2012 kl. 00:21 #

    Men kjære deg, du er da alt annet enn en Hvalfrid! Men alle har bad body, bad face, og bad hair days….. dessuten er du utrolig søt når smiler! Men hva med en sånn fastedag igjen, da? Hjelper det?

    • Fra tjukk til smukk mai 27, 2012 kl. 09:10 #

      Bra jeg smiler så ofte da.:p Vet ikke helt hva som hjelper jeg. I dag tror jeg det er en softis som hjelper.:p

  6. Karianne Holm mai 27, 2012 kl. 10:17 #

    OM jeg kjenner igjen følelsen! De dagene man må ha med ekstra ryggsekk bare for å få med seg magen, og man må gå sidelengs gjennom dørene!! Men, det er riktig som du sier, alt sitter i huet! Du ser flott ut, ig det er dét vi andre ser!! …og btw, henviser du til mummidalen heter hun Hufsa, og Fufsa er så vidt jeg vet kun undertegnedes kallenavn på diverse nettforum :p

    • Fra tjukk til smukk mai 27, 2012 kl. 10:39 #

      Haha, det er derfra jeg har det, garantert:p Fufsa altså.. Rette opp..

  7. Linn- Annette mai 27, 2012 kl. 10:45 #

    Nei det der er bare tull! Det skal jeg si deg med en gang.Du som har hvert så flink med trening og kosthold. Du ser veldig bra ut nå synes jeg i alle fall:-) Men det er den selvfølelsen da vet du. Den er det ikke så lett å gjøre noe med. Det vet jeg alt om. Men keep up the good work:-)

    Klem

  8. jannike mai 27, 2012 kl. 18:45 #

    du EEEE so nydelige 😀 men sjønna ditta m tjukke og tynne daga, går slik opp og ned her også 😛

  9. Tone Rokås Ånes mai 27, 2012 kl. 20:41 #

    Sånne har jeg inntrykk av er temmelig vanlige, altså, jeg har i alle fall flust av dem 😉 (Og det uten å ha oppnådd det du har – jeg har gått og vært sånn halvmisfornøyd i årevis uten å ha nok ork i meg til å gjøre noe med det…. Jeg skjemmes :P)

    Fin er du!

    • Quirky mai 27, 2012 kl. 20:50 #

      Tone? Hva gjør du her? På en blogg som ikke handler om sminke? 😀

      Og smukka, du ser alt annet enn feit ut, men det har jeg sagt til deg på fb allerede.

      • Tone Rokås Ånes mai 27, 2012 kl. 22:30 #

        Er superimponert, hyllende, tidvis støttende (det er i alle fall intensjonen) og av og til nesten litt inspirert, vel!

      • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:59 #

        Min herligste supporter!:)

  10. JDIY - En kreativ blogg mai 27, 2012 kl. 21:51 #

    Jeg synes du ser kjempeflott ut jeg! Men alle har sine dager hvor de føler seg stygg, tjukk, dvask, fin, søt, fæl og sjarmerende :p Det går som regel opp og ned!

  11. Anna mai 27, 2012 kl. 22:21 #

    Du er ikke feit, du er en nydelig jente som virkelig jobber hardt for å finne den beste mulige utgaven av deg selv som finnes!! 😀
    Men dessverre kjenner jeg meg igjen, noen dager er man frk Hvalfrid vraltende hjem fra butikken, mens andre dager er man den deiligeste og fineste dama i gata, kanskje hele landet! 😉
    På de førstnevnte dagene; keep calm and keep on trucking! 🙂
    Ønsker deg en nydelig søndagskveld videre!

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:36 #

      Takk for gode ord Anna! Det er godt å vite at man ikke er alene, selv om jeg ikke vil at noen andre skal føle seg feit.:p

  12. Lotte mai 28, 2012 kl. 13:17 #

    Hei jeg kom over bloggen din da jeg var ute på det store og vide internettet og letet etter motivasjon. Jeg skriver selv blogg om alt mulig, men hovedsaklig nå prossessen med å gå ned i vekt. Jeg har ikke holdt på mer enn i 12 uker, men har gått ned 8 kg på de tolv ukene. Syns ikke det syns noe i det hele tatt, men da jeg så på før og etter bildene så jeg en klar forbedring. (Du inspirerte meg faktisk til å legge ut før og etter bilder) Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at man vender seg raskt til hvordan man ser ut og plutselig føler man seg minst like feit som da man startet. Jeg har hatt det sånn denne uken, mest fordi jeg rett og slett ikke har hatt like mye tid til trening og var derfor overbevist om at jeg må ha økt i vekt, noe jeg ikke hadde. Når jeg føler det slik, prøver jeg å se på før og etter bildene igjen, men det er som om hjernen liksom ikke vil la det synke inn.

    Jeg syns det er motiverende å lese bloggen din og syns du har kommet kjempelangt. Jeg veide 103 da jeg begynte og målet mitt i første omgang er 20 kg. Du har jo klart 27 kg og det er jo helt fantastisk! Jeg syns du ser utrolig bra ut, stå på du er kjempeflink:D

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:39 #

      Tusen takk for veldig fine ord ❤ Det er ikke lett å holde de tankene unna. Kunne man bare styre hjernen fullt ut?! Det hadde vært fint gett. Du har gjort en kjempejobb og åtte kilo på 12 uker er storveis, spør du meg. Hilsen hun som har brukt 2.5 år på dette løpet. Og er langt i fra mål enda..

  13. Line mai 28, 2012 kl. 20:54 #

    Kjenner meg utrolig godt igjen. Men du ser helt fantastisk ut, og du har gjort en utrolig bra jobb for der du er i dag. Se på et bilde fra før og se hvor bra du ser ut nå. Vi har alle våre dager, men vi gir ikke opp av den grunn. Stå på videre.

  14. Trine juni 2, 2012 kl. 22:16 #

    Akkurat slike dager har jeg også!
    Siden jeg begynte å trene styrke og innta smått med karbo igjen, så føler jeg at jeg har lagt på meg alle tredve kiloene igjen!
    Gikk på vekten i dag, med tårer i øynene.
    Heldigvis «bare» 3,5kg! Selvom det også suger!
    Så nå er det ketose en periode.
    Men må bare si at jeg har lest gjennom endel på bloggen din i kveld (og tidligere når du har kommentert Kristinefjellestad sin), du er fantastisk flink. Dønn ærlig og med selvironi. Det liker jeg 🙂
    Stå på! Du har ikke mange kg to go!

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:44 #

      Tusen takk for oppmuntrende og fine ord!:) Når man begynner å spise karbohydrater er det lett å gå i den fella, for man samler jo mer vann.. Og da føler man seg kanskje mer oppblåst og tung, enn når man er i ketose. Det OG begynnende styrketrening, som jo også samler vann. Du har sikkert ikke lagt på deg et gram fett!:)

      Ketose er jo helt magisk, men dessverre bare en midlertidig løsning i mitt tilfelle.. Klarer aldri å holde meg der resten av livet.. Så det blir bare en utsettelse av problemet, i mitt tilfelle.. Men det gir også mulighet til å klarne hodet litt, som jo kan hjelpe når man da går ut av ketose.

      Det skal ikke være enkelt!:p

      Vedder på at du dropper minst 1.5 av de kiloene nå som du går inn i ketose igjen!:)

Legg igjen en kommentar

