Treningsuka før sykkelrittet.

29 May

Heihopp!

Denne uka har jeg deloaduke i Built like a badass-programmet. Egentlig ganske greit, siden jeg har sykkelrittet på lørdag. En uke for bare restitusjonstrening, oppbygging og hvile. Tok en lett liten treningsøkt i dag og det blir nok ukas eneste styrketrening. Skulle vel egentlig ikke presse meg, men måtte bare teste benpressen og tok 8 x 150 kg, så der har det skjedd ting! Økte 1 RM fra 177 til 190 kg.

Gliset mitt!

Resten av uken blir det et par rolige sykkelturer, bare for å få det i beina. Skal skifte pedaler på sykkelen også, for jeg tørr ikke detta klikkpedalgreiene lenger. Det er jo livsfarlig, for ei kløne som meg.. Da bruker jeg heller litt lenger tid, kjenner jeg. Heller det, enn å dø. Har ikke planer om å bli hverken NM eller Sarpsborg-mester. Har meldt meg på i pulje 2, som er for de som vil bruke 4 timer eller mer, men må innrømme at målet mitt er å ta det på sånn ca akkurat 4 timer. Men hører det er bløtt i skogen og jeg har ingen erfaring med å sykle terreng.. Rittet er jo en blanding av asfalt, grus og terreng, så vi får se.

Fullfører jeg, uten å brekke noe, har jeg gjort det bra, spør du meg!

Kjenner jeg gleder meg skikkelig nå! Hadde kanskje gledet meg litt mer, hvis jeg hadde trena litt målrettet til det, men.. Gjort er gjort og spist er spist.

Noen andre som skal være med, eller?

12 kommentar to “Treningsuka før sykkelrittet.”

  1. Ingrid mai 29, 2012 kl. 20:36 #

    Åååå, så gøy! 😀 Terrengritt på sykkel må jo bare være grisetungt! All respekt til deg 🙂 Og gratulerer så mye med økning i beinpress!

  2. Benedicte mai 29, 2012 kl. 20:41 #

    Så spennende altså!! Og grattis med flott økning, du er sterk!!

  3. Fredrikke mai 29, 2012 kl. 21:49 #

    Morsomt med sykkelritt da! Masse lykke til 🙂

  4. Anna mai 29, 2012 kl. 22:25 #

    OMG, hva tar du i benk sa du?!?
    Du er jo RÅSTERK!! 😀
    Ellers masse lykke til med sykkelritt, ta den tiden du trenger og ikke minst, ikke brekk noe! 😉 Kos deg en heile hau 🙂

  5. Anna mai 29, 2012 kl. 22:26 #

    …Oi, ser nå at det stod BENPRESS, med ikke et fnugg av en antydning til en K der inne, så da er jeg ikke like himmelfallen lenger 😉 Men sterk er du for all del! 😀

    • Fra tjukk til smukk mai 29, 2012 kl. 23:49 #

      Begynte å lure på om du hadde fått i deg noe du ikke tålte så godt, her nå.:p Ha ha ha. 150 i benk hadde vært saker!

  6. Line mai 30, 2012 kl. 07:15 #

    Så kult at du skal være med på ritt. Og fy fader å du har styrke i bena. Har ikke prøvd 1 MR på benpress enda, men sist tok jeg 8x120kg. Når det gjelder styrke så er du en inspirasjon for meg, helt klart!

    • Fra tjukk til smukk mai 30, 2012 kl. 07:26 #

      Taaakk:) Jeg er sånn passe sterk i beina, men helt tragisk i overkroppen.:p Føler man ofte er sterk enten oppe eller nede:)

  7. anjaholt mai 30, 2012 kl. 08:26 #

    Ha det GØY på rittet og kom i mål like hel som da du startet med et smil. Det er da du har oppnådd suksess! Ønsker deg masse lykke til, jeg heier på deg!

Legg igjen en kommentar

