Overlevde Hennesrittet 2012!

2 Jun

Hei!

Her har dere ei jente som er lettet og glad over å ha fullført sitt første sykkelritt! Det var fælt, slitsomt, morsomt, herlig, fantastisk!

Klar for utfoldelse.

På tide å ta tak i kostholdet igjen, er blitt litt buklete på midten, kan man si.:p

Jeg hadde vel trodd det skulle være mesteparten asfalt, men det var det ikke. Det var mest grusvei og terreng. Er innmari glad jeg syklet med joggesko, for jeg hadde nok omkommet med klikkpedaler. En hybridsykkel, som jeg syklet på, har jo ikke helt den samme dempingen som en terrengsykkel, så neste år blir det med en sånn. De fleste syklet med terrengsykkel.. Jeg hadde grei energi, men ble helt gåen i nakke, rygg og den skadede skuldra verka ganske greit de siste milene. Men det var så morsomt! Har aldri syklet terreng før, men følte meg jo helt badass der jeg gøtsa på, på skogsstiene! Woho! Det var dritmoro!

Kom i mål på 4 timer og ca 40 minutter. Ikke superfort, men det var mye kollektiv gange i skogen pga ekstremt gjørmete partier.

image

Er møkkete helt inn på føttene og det hjalp ikke å dusje og skrubbe.

Dessuten var det syyyyyyyyyyykt motvind på alle asfaltstrekkene. Jeg HATER motvind! Banna og svor som en helt! Sykla forbi et eldre ektepar, da jeg var midt i en av tiradene mine. Stakars dem.:p Var ikke gnien på de styggeste ordene i boka, da vi kom til dagens femhundreogførtiførste usyklelige, sykt gjørmete, skogsparti heller!

Ferdig!

Neste år får man litt mer enn en 4 mils-tur i beina først, trener litt mer målrettet og tar det på under 4 timer. Også skal det sykles sammen med min herlige, faste treningspartner.

Jeg er sykt stolt! For syv måneder siden hadde jeg visnet helt bort, på grunn av skulderbruddet. Da holdt jeg på å forgå, av å gå på letteste nivå på ellipsemaskinen. I dag sykler jeg sykkelritt og overlever!

Klapp på skuldra til meg! DRIT-STOLT!

Og ever så trøtt og sliten.

23 kommentar to “Overlevde Hennesrittet 2012!”

  1. Linn- Annette juni 2, 2012 kl. 19:02 #

    Tjohei:-) Du er flink altså. Stolt av deg:-) Neste år er jeg med å. skal jg love deg:-) Har allerede snoket i Sarpsborg sykkelsport sine vinduer og funnet dn perfekte sykkelen. bare å spare:-) Mn da må vi trene:-) Ellers tørr ikke jg å sykle i skauen.

  2. jannike juni 2, 2012 kl. 19:07 #

    gratulere! Virkeli bra gjort! e fornøgd på dine vegne! 😀 ikveld syns eg du ska unne deg ein SKIKKELIGE avslappingslaurdag 😉

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:07 #

      Taaakk, snuppa!:D Skal love deg jeg slappet av! sovna lett klokka 20.30 og sov natten igjennom.:p

  3. Marita Baluba juni 2, 2012 kl. 19:09 #

    Imponerede!! Jeg kjøpte meg sykkel her om dagen, og hadde min første tur ute i skogen i dag.. det var DRITGØY! 😀 Men måtte snu etter en liten stund, for det var endel røtter og steiner.. og jeg har ikke kjøpt sykkelhjelm enda :p

    Fikk lyst til å sykle dette rittet, altså! 🙂

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:08 #

      Nei, ikke noe sykling uten hjelm altså! No-no!

      Påmeldingen i fjor åpnet i september, så det er bare til å følge med på hennesrittet.no!:)

  4. Lene juni 2, 2012 kl. 19:41 #

    Gratulerer! Du kan virkelig være stolt av deg selv 🙂

  5. onmywaytoperfect juni 2, 2012 kl. 22:38 #

    Du er bare helt rå!!! Sykt stolt av deg!! ❤

  6. Vår juni 3, 2012 kl. 07:32 #

    Gratulerer! Så flink du er 🙂

  7. Line juni 3, 2012 kl. 15:53 #

    Så utrolig bra, grattis. Du er helt rå. Hadde jeg aldri turt. Knall flink har du vært!!!

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:12 #

      Tusen takk!:D Klart du hadde turt! Trodde ikke jeg turte heller, men det var enten å pingle ut eller gutse på.:p

  8. Slankehelvete juni 3, 2012 kl. 17:09 #

    Grattis! Så utrolig flink du er, og så motiverende. Herlig! 🙂

  9. stoppmatvraket.blogg.no juni 3, 2012 kl. 19:41 #

    Gratulerer! Så flink du er.

  10. Ann-Kristin juni 3, 2012 kl. 20:11 #

    Gratulerer 🙂 utrolig bra 🙂

    • Fra tjukk til smukk juni 3, 2012 kl. 21:15 #

      Tusen takk, Ann-Kristin! Du som er så gjennomtrent må hive deg på noe sånt snart! Du hadde sikkert kjempa i teten!:D

  11. Tone Rokås Ånes juni 3, 2012 kl. 20:40 #

    Herregud så flink du er!! 😀

  12. Lich juni 7, 2012 kl. 11:50 #

    Oj jeg er så imponert,super flink dame,gratulerer !

Legg igjen en kommentar

