Om å ta seg i nakkeskinnet + dagens trening.

11 Jun

Jeg er veldig lite fan av tøff «kjærlighet», «Train hard or go home», «Kom deg på trening og spis riktig, di feite ku.» Alt eller ingenting! Sånne trivelige tvangsmotiverings fremgangsmåter.. Det er ikke sånt som motiverer meg, og ingen må tro at jeg blir kjempe gira av å høre at «det er jo bare er til å skjerpe seg.» Det er det minst konstruktive jeg hører!

Men av og til må til og med jeg snakke litt hardt til meg selv. Nå er en slik tid. Nå har jeg kavet rundt og ikke fått det til i over seks uker, så nå er det nok. Jeg har vist forståelse. Plutselig 200% omveltning i hverdagslivet, fra 100% sykemeldt til full jobb og skole osv. Jeg blir stressa. Mister kontroll. Helt OK, men det får være grenser for hvor lenge dette skal vare.

Jeg snakket ganske hardt til meg selv i går kveld og i dag er rett og slett ikke feiling noe alternativ. Nok er nok! Maten er på stell, trening er på stell. Sånn er det. Ferdig snakka.

Jeg har et mål for 2012. Det målet er 79 kg. Og dit skal jeg i løpet av sommeren/høsten. På vinteren er det vanskeligere å gå ned i vekt og da har jeg heller lyst til å fokusere på andre ting, så nå er tiden! Det er jo bare 9 kg. Det klarer jeg! Det er en grei form på kroppen under alt det fettet.

Jada.. Vi reiser på ferie, på fredag, men hallo. Jeg skal jo til middelhavskostens vugge, Hellas. Dessuten er det treningsrom på hotellet. Standarden der er sikkert ikke super, men trenes skal det!

Det er på tide å stå opp, for meg selv!

Forrige uke ble det bare 2 økter av Built like a badass, men denne uken har jeg bare tid til tre styrkeøkter, så da droppet jeg den tredje dagen i uke 6 og gikk over på uke 7 isteden.

Den økta så slik ut:

Hadde god energi i dag! Klarte ikke en eneste snill push-up i red corden, men klarte jo 4 flere negative push-ups enn sist. Økte på curls og tricep extentions, og. Hurra. Tok tabata på romaskin for første gang. Morsomt.

Neste økt er ei beinøkt, men den må jeg nok vente til onsdag med, for jeg er så støl i beina at jeg ikke klarer å gå ned ei trapp engang, i dag! Du vet, sånn herlig støl at kneet låser seg, så man nesten stuper fremover. Heia utfall med frembeinet på bosuball! Får bli noe kardio etter skolen i morgen.

Nå bærer det på jobb! Ha en fin kveld.

18 kommentar to “Om å ta seg i nakkeskinnet + dagens trening.”

  1. jannike juni 11, 2012 kl. 14:14 #

    du E faktisk veldi flink! selvfølgelig e d verre å være flink med både trening og kosthald når man har fullt opp m jobb, skule, familie, hus og u name it! d slite eg også med, men vi må ikkje svartmale d slik, eg syns at eg er flink om eg ete bra heile veka og kjem meg på 2 treninga i tillegg til jobb, sjølv om eg kanskje ikkje er superfornøgd og kanskje heller skulle ha hatt 4 økter! Litt er jo tross alt bedre enn ingenting! aldri gløym det! Mitt mål er også 79 og det følest gaaaanske langt dit! men vi skal nok klare det skal du sjå 😀 ha ein finfin start på veka søte du 🙂

    • Fra tjukk til smukk juni 11, 2012 kl. 19:37 #

      Blir lett å fokusere på det som ikke er så bra vet du.. Men for all del. innimellom skjønner jeg ikke selv hvordan jeg rekker og får til å jonglere dette kaoset. Vi får ha lykke til med de 79. Du kan vel umulig være langt unna det??

      • jannike juni 12, 2012 kl. 11:00 #

        d e sant d! 😉 eg e nok lenger unna 79 enn du 😉

      • Fra tjukk til smukk juni 12, 2012 kl. 15:36 #

        Ser ikke sånn ut da:) og det er det som tells:p

      • jannike juni 12, 2012 kl. 19:50 #

        hehe du e søt 😉 Takk får eg seie, men eg vege jo faktisk 90 kg då og har vel igrunnen vegd det dei 2 siste åra utan å so mykje som rikke meg verken opp eller ned :/

  2. anjaholt juni 11, 2012 kl. 14:52 #

    Litt er alltid bedre enn ingenting, bortsett fra når det gjelder inntak av godis. Men jeg tror at man også der må ha litt, for å ikke gå på en kjempesmell. Men det er meg, da…. 9 kg i 2012, det tror jeg definitivt du får til. Mange mnd igjen!

  3. Ingrid juni 11, 2012 kl. 15:24 #

    Så herlig å høre at du har tatt deg litt i nakkeskinnet, det må til noen ganger! Digg å ha treningsrom på hotellet, da er det jo ingen unnskyldninger for å ikke trene 😀 Masse lykke til med målet ditt, jeg har trua på deg ❤

    • Fra tjukk til smukk juni 11, 2012 kl. 15:46 #

      Treningsrom er veldig relativt da:p kan jo plutselig bare være ei ikke-fungerende tredemølle:p Vi får se.

  4. Støvkorn juni 11, 2012 kl. 15:46 #

    Hvis man fokuserer alt for mye på tøff kjærlighet så kan ihvertfall jeg ofte oppleve at jeg blir demotivert og heller bare gir opp. Og det er jo ikke det som er poenget! Litt stå på og litt, » dette er bra nok i dag», tror jeg er sunt 🙂

  5. Alanna juni 11, 2012 kl. 15:49 #

    Train hard or go home…er det så dumt da? Når man først har trukket rumpa si på trening, så er det vel litt dumt å kaste bort den tiden man har på trening til å trene halvveis, gi opp når det begynner å bli hardt og ikke tåle at det gjør litt vondt? Jeg er litt fan av train hard or go home – attituden. Noe annet gir desverre veldig lite resultater. Og det er klart at jeg som PT er kanskje litt i overkant opptatt av resultater… Men than again – det er ikke alltid man skal trene for resultatenes skyld heller. Noen ganger holder det å trene for bevegelsens skyld. Og for moro.

    At det «bare er å skjerpe seg», derimot. Den attituden blir jeg provosert av. Hvis det var så enkelt hadde vi vært superslanke fitnessberter alle i hop. På den annen side, noen trenger å tenke litt over hvor prioriteringene deres ligger. 🙂

    • Fra tjukk til smukk juni 11, 2012 kl. 16:20 #

      Andre må gjerne digge train hard or go home. Jeg gjør det ikke. Synes det gir helt feil signaler til de som faktisk ikke makter å gi alt.:) Da er det liksom ikke noe vits i å trene da?

      Og prioriteringer.. Mange kan sikkert alltid prioritere trening, men ærlig talt. Livet kan være mer enn nok å hanskes med, så jeg er ikke enig i at man alltid finner tid til trening, hvis man bare vil.

      • Alanna juni 11, 2012 kl. 22:01 #

        Det er ER folk som trenger å tenke over prioriteringene sine. Kanskje ikke du – du har mye på fjøla di uansett. Men jeg møter folk stadig vekk som har godt av å sparke seg selv i rumpa. 🙂 Det betyr ikke at man må finne tid til trening hver dag. Det behøver ikke være nødvendig heller – man kan få supre resultater av å trene tre ganger i uken.

        Og du – alle kan gi alt. Det handler ikke om å makte – det handler om å gidde. Ditt max er ditt max – det er individuelt hvor det ligger – men alle kan og har godt av å pushe hardt. Det er rett og slett det som gir de beste resultatene. (Bortsett fra om man er syk, eller ikke er restituert) Komfortsonetrening vil til slutt nå et platå og bli der. Det betyr ikke at det er bortkastet å trene halvveis – det betyr bare at man ikke vil få de resultatene man har potensiale til å få. -Og ikke alle er like opptatt av resultater, noe som er helt greit. Noe er alltids bedre enn ingenting. Kosetrening er bevegelse det også! 🙂

        Virker ikke som at du er redd for å pushe max, da. 🙂 Ihvertfall ikke på styrken. Du kjører max reps med negative push up og greier. Det er tøff trening! Du er flink! 🙂

      • Fra tjukk til smukk juni 11, 2012 kl. 22:42 #

        Nei, jeg er ikke redd for det, men vet om mange som nesten ikke tørr trene fordi at de føler ikke de kan gi alt. Og sånn vil vi ikke ha det. Finner man glede i å gå turer, så må det være lov, uten at man skal ha dårlig samvittighet for det. Det finnes viktigere ting her i livet enn trening.:) Leser man mye blogger og sånt får man inntrykk av at man nesten er litt dum i huet om man ikke mener trening er det beste som finnes.

  6. Else juni 11, 2012 kl. 16:43 #

    Hehe, jeg er litt sånn train hard or go home, men det kommer HELT an på situasjon og ikke minst person. Noen drives av det ene, mens andre drives av det andre. Jeg har snakket hardt til meg selv i dag, og er klar til å ta i et tak igjen. Bortsett fra at jeg er inn i heeelvete stiv etter lørdagens økt. Kan vel si det sånn at det eneste fordelen med å gjøre 1000 burpees i ei økt er at jeg glemte de 400 meterne med walking lunges vi gjorde to dager før. -.-

    OH JOY, IT’S SUMMER!

  7. Christin juni 15, 2012 kl. 13:31 #

    Hei 🙂
    Snubla plutselig inne her, og tenkte at jeg måtte legge igjen en liten hilsen. Synes du er kjempeflink med trening og kosthold. Spiser selv lchf, og føler det er en fryd å trene med rett mat i kroppen. Sender masse motivasjon til deg, for at du skal nå målet ditt. Selv har jeg ca 4 kilo igjen til målene mitt, men det går ganske sakte nå på slutten. Så da er det bare å holde motivasjonen oppe, og kjenne hvor godt kroppen har det med denne livsstilen. God ferie, og god sommer!

Legg igjen en kommentar

