Feriemat i bilder.

22 Jun

Jeg ELSKER Gresk/Middelshavsmat. Vi hadde et all inclusive opplegg på ferien vår, så det ble jo litt blanding av ditt og datt. Men jeg prøvde å holde meg ganske Gresk. Er uansett ikke glad i pommes frites og pannekaker.

Hørt på Korfu:

Sønnen: Æ vill ha sånn fæsk!
Mor: Nei, det e ikkje no godt! 

Det oppsummerer vel det meste…

Vegetarlasagne, squash og auberginesalat, fetaost, kald potetsalat med løk og bønner.

Gresk salat.

Kyllingfilet, brokkolisalat, gratinert aubergine, ost og tomatsalat, paella.

Torsk, spinatpai, potetsalat, augberine med tomat, litt paella, to små eggekjøttboller.

Kalkun, kjøttboller, tomat, tzatziki, ovnsbakte poteter.

Kjøttboller i tomatsaus, tomat med ris, agurk, løk, ovnsbakte poteter.

Jeg har ikke sultet, som du kan se! Og kan skrive under på at det er LENGE til jeg skal drikke cola light igjen… Kostholdet fremover kommer nok til å være ganske middelhavsinspirert. Elsker denne kosten med masse deilige grønnsaker, olivenolje, fetaost, tzatziki og lite kjøtt.

I morgen skal vekta (les: vektoppgangen) dokumenteres.. Det blir spennende dere.. Eller flaut.. Eller bare rett og slett nødvendig for å få tatt skikkelig tak igjen, nå som sykkelritter, ferier og alt mulig er unnagjort.

4 kommentar to “Feriemat i bilder.”

  1. jannike juni 22, 2012 kl. 20:31 #

    mmmm masse god mat der ja 😀

  2. Støvkorn juni 22, 2012 kl. 23:36 #

    Dårlig gjort!! Nå ble jeg sulten!!

  3. Ingrid juni 23, 2012 kl. 08:39 #

    Åguud, så mye digg mat! Ser ut som dere koste dere skikkelig 😀

  4. Marita Baluba juni 23, 2012 kl. 10:23 #

    Den maten så helt fantastisk ut! Elsker gresk mat, det er noe av det beste jeg vet 🙂

Legg igjen en kommentar

