Ta det du har-mat.

27 Jun

Oppussing av kjøkkenet gjør ikke matlaging så enkelt, akkurat. Heldigvis var det rester i lange baner i kjøleskapet.

Så kyllingspyd, grønnsaksform, karbonadedeig med utløpsdato i går, litt ketchup, ost, fullkornslasagnette og tzatziki, ble en alt mulig form.

image

Godt å få brukt restemat, for jeg er allergisk mot å kaste mat.

Er dere flink til å bruke opp rester?

16 kommentar to “Ta det du har-mat.”

  1. Ingrid juni 27, 2012 kl. 22:06 #

    Restemat er fantastisk 😀 Kan jo ikke kaste mat heller!

  2. Anna juni 27, 2012 kl. 22:20 #

    Dette så knallgodt ut! 😀
    Må gjerne invitere meg på rester en dag 😉
    Jeg også HATER å kaste mat, men har en vanskelig mann som ikke «liker mat som er oppvarmet på nytt», så da blir det gjerne ofte til at jeg prøver å la være å lage så mye mat at det blir rester heller 😛

    • Fra tjukk til smukk juli 3, 2012 kl. 19:37 #

      Hehe, det problemet har ikke jeg. Min spiser hva det måtte være.:p

  3. Støvkorn juni 27, 2012 kl. 22:46 #

    Iiih, skulle vært flinkere, men jeg blir så lei mat hvis jeg må spise samme greine etter hverandre.. men er flink på pytt i panne da 😉

  4. Tone Rokås Ånes juni 27, 2012 kl. 23:28 #

    Jeg er egentlig ganske flink – det er ikke alltid jeg lager noe nytt av restene (når en er hybelboer og spiser alene blir en fort vant til å spise det samme et par dager, det gjør meg egentlig ikke noe :p), men jeg spiser det som regel opp og kaster veldig sjeldent mat! 🙂

    • Fra tjukk til smukk juli 3, 2012 kl. 19:36 #

      Det er bra! Gjør ingenting å spise det samme flere dager på rad. Man kan jo spise middagsrester til lunch osv.

  5. Else juni 30, 2012 kl. 22:25 #

    Synes ALT du lager ser så godt ut. Drygt.

  6. annettehelene juli 1, 2012 kl. 14:41 #

    Du lager altfor mye god mat snuppa:) beklager for at jg har vært litt fraværende i dt siste ! Håper alt er bra med deg 🙂 blir spennende å se dt nye kjøkkenet 🙂 stor klem:)

  7. anjaholt juli 1, 2012 kl. 23:57 #

    Jeg er som deg, jeg liker ikke å kaste mat. Noen middager blir litt for snåle, da deler jeg opp i flere «retter»!

  8. Min treningslykke juli 2, 2012 kl. 14:40 #

    Kunne ønske jeg var bedre til å bruke restemat! Har noe å lære der…

Legg igjen en kommentar

