Kartlegging av spisegrunner.

6 Jul

I dag, to dager før BLAB-prosjektet starter, har jeg skrevet ned alt jeg har spist og i parantes bak skrevet grunnen til at jeg spiste.

Grunnene ser ut som følger: 

(Det var ikke fulle måltider hver gang altså.. Ei pære her, noen seigmenn der osv.)

Altså, ikke en eneste gang har jeg spist fordi at jeg faktisk var sulten.

Og det er vel nettopp det som er hovedproblemet mitt, akkurat når det gjelder mat. Jeg spiser for alt annet enn å nære kroppen. Spiser kun for å nære en gnaging som foregår andre steder enn i magen.

Hæ? Går det an det, æ?

Gleder meg innmari til prosjektstart på søndag! Det er nok å jobbe med her! Og tid til å tenke og fundere over saker og ting, det har jeg nok av.. Har nemlig tre våkne nattevakter fremfor meg, denne helgen.

Ha en fin en!:)

5 kommentar to “Kartlegging av spisegrunner.”

  1. Ingrid juli 6, 2012 kl. 20:45 #

    Så lurt å skrive ned sånn! Da får du jo plutselig litt mer oversikt 🙂 Men det er jo viktig å få i seg frokost, lunsj og middag uansett om du ikke er grisesulten 🙂
    Ha en fin nattevakt!

  2. Lotte juli 7, 2012 kl. 08:46 #

    Jeg tror at hvis du spiser faste måltider til faste tider så vil kroppen din venne seg til å få denne næringen og du vil også kjenne at du blir sulten når tiden kommer for å spise. Det var når jeg hadde en sånn rytme at jeg gikk mest ned i vekt, det var også på den tiden jeg spiste mest. Det er derimot mye mer vanskelig når man jobber turnus og jeg merker at de ukene jeg jobber natt så faller dette litt fra hverandre og jeg kan fint gå en dag med ikke mer en 1200 kcal innabords, og jeg skal ha 2200!

    Masse lykke til med prosjektet!

    • Fra tjukk til smukk juli 7, 2012 kl. 10:05 #

      Jeg funker nok best med å spise når jeg er sulten, ikke til faste tider. Eller, det varierer litt, så jeg varierer litt i perioder. 🙂 Det er ikke alltid det passer..

  3. Marte november 15, 2013 kl. 21:11 #

    Hmm.. veldig lurt!
    Tror jeg også gjør mye av det samme. «Nå er klokka så og så mye, da BØR jeg vel spise lunsj/middag..» Og er jo nesten aldri sulten på morgenen, men frokost MÅ man jo ha.. eller?

    Følger bloggen din, jeg, interessant å følge med 🙂

    • Fra tjukk til smukk november 18, 2013 kl. 11:35 #

      Ja, det er ikke dumt å få en liten oversikt på det!:p Får endel aha-opplevelser da.

Legg igjen en kommentar

