Kostholds og treningsplan uke 1.

8 Jul

Jeg har planer om å endre på begge disse delene hver uke, egentlig. Har bare to regler som skal gjelde for hele perioden.

1. Tilnærmet sukkerfri (altså, matvarer som mørk sjokolade osv inneholder jo sukker, men er lov i små porsjoner. Godterier, sjokolade, sukker-is osv utgår)
2.  2 ss sterk tran eller 1 ss sterk tran og en porsjon laks eller makrell hver dag. (Omega 3 is my best friend!)

Bør ikke bli så vanskelig.

Uke 1 blir en streng uke, kostholdsmessig. Kall det en detox/avrusning..

  • Ubegrenset med grønnsaker som vokser over jorda
  • Rent kjøtt og fugl
  • Mye egg
  • Ikke noe korn
  • Begrenset med mettet fett
  • Kun en porsjon ost pr dag (fetaost kommer utenom)
  • Opptil 1800 kalorier pr dag
  • Ubegrenset med gul og blank lettbrus (noen laster må man ha)
  • Spise frokost KUN når jeg blir sulten
  • Lørdag: lov med sukkerfri bakst av et slag

Trening:

  • Uke 1 i Built like a badass (3 økter)
  • 1 økt 4 x 4
  • 2 morgenkardio

Er jo allerede godt i gang og dagen har gått overraskende lett. Ikke hatt noe søtsug i det hele tatt, og det er jo rett og slett et under, siden jeg har spist en grei mengde sukker, hver eneste dag, i over to måneder nå.

Men vi klager ikke på det.

Middagen i dag var herlig laks med fetaost og masse grønnsaker.

image

Det er sååå lenge siden jeg har spist laks atter huff! Men nå er endelig stekeovn og plate på plass, så da blir det ordentlig mat fremover.

5 kommentar to “Kostholds og treningsplan uke 1.”

  1. Kristine juli 8, 2012 kl. 21:46 #

    Lykke til! Dette går nok bra skal du se!:) jeg er akkurat ferdig med tre uker ferie, og gleder meg til å få på plass maten og trenningen igjen. Det trengs.. Nok en gang lykke til, og takk før at du deler historien din 🙂

  2. Amanda juli 8, 2012 kl. 23:55 #

    Oi oi, så spennende! Jeg liker at du skriver ned «regler», jeg synes jeg skal prøve å følge de selv 🙂 Men da lurer jeg på en ting.. Er pepsi max fy fy for deg? 🙂 😛 Jeg kommer til å prøve å holde følge, det kan jo bli spennende tenker jeg! 😀

    • Fra tjukk til smukk juli 9, 2012 kl. 00:12 #

      Nei, ikke fy, men jeg er utrolig lei av all svart brus.:) Får ikke søtsug eller noe sånt, men sunt er det jo ikke uansett.. Drikker solo super og 7 up free da. Ikke sunt det heller.:p

      • Amanda juli 9, 2012 kl. 22:27 #

        aaah, skjønner 😉

Legg igjen en kommentar

