Plan for uke 32.

5 Aug

Hei dere!

Her går det fortsatt dritt. Jeg stress-spiser til den store gullmedaljen, men hullet jeg prøver å fylle vil bare ikke lukkes. Det er jo ikke mat en lindrer stress med.. Jeg VET det. Men det føles så godt der og da..

Jeg har gått opp minst tre kilo på ei uke.. Mistenker det faktisk er mye pga dette berømte stresset. Det er så mye greier overalt.. Kan bare glemme å gå ned, sånn som saker og ting er akkurat nå. Skole. Jobb. På hjemmebane. Føler liksom at jeg drukner litt overalt. Jeg får ikke puste.

Og da tyr jeg til mat da. Ikke svære mengder, men nok til at det føles forferdelig. Det senker ikke kortisolnivået akkurat, å hele tiden føle at man ikke klarer holde hodet over vannet.

Men det er bedre tider i vente. This I know. Må bare henge i stroppen litt til.. Og kanskje finne en stressmestringsteknikk eller tre. Tips for gode internettressurser der taes i mot med stor takk..

image

Yes please..

Jeg har lagd meg en plan for kommende uke og den skal jeg forsøke å følge, så godt jeg kan.

Kosthold: Biorytmiske prinsipper. Du vet. Proteiner og fett på dagen, Karbohydrater og proteiner på kvelden. Maks 70 gram karbohydrat. Kalorikontroll, men ikke av den strengeste typen. Trenger ikke mer kortisolnivået nå. Bare en kopp kaffe om dagen. Høyt kortidolnivå + koffein er en katastrofal kombinasjon.

Trening: styrke på mandag, tirsdag og onsdag. Rekker ikke mer av det, resten av uken.. Får muligens presset inn litt kardio.

Jobb: mandag, tirsdag, onsdag, fredag, lørdag, søndag. Mulig også på torsdag. Første jobbhelg på sykehuset.

Hjemme: kose så mye som mulig på kjæresten, være en tålmodig mor. Sooooveee.

Dager til eksamen: 9. Dvs mye lesing..

Puste.. Goosfraba.

image

3 kommentar to “Plan for uke 32.”

  1. anjaholt august 6, 2012 kl. 09:30 #

    Biorytmisk spising høres kanskje mer komplisert ut enn det er, men jeg ønsker deg uansett lykke til. Ha en super uke, jeg tviler på at jeg får logget like mye trening denne uken som den forrige, men det er forskjell på å sitte helt stille og være spinnvill hele tiden? 🙂

  2. klarena august 6, 2012 kl. 14:29 #

    Håper du får ned stressnivået og at neste uke kan bidra med hvile.
    Ta små pauser når du kan (ikke lese/se på tv – men bare hviiile)
    – Ha en fin dag –

  3. Anna august 6, 2012 kl. 22:34 #

    Sender..all..min..støtte!
    Måtte eksamen komme kjapt og bringe fantastiske resultater 🙂
    Og håper kortisolnivåene dine snart kommer seg i lage igjen!
    Hang in there!!
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

