Inspirasjon

6 Sep

Hei!

Må bare fortelle om at jeg var på foredrag med ei utrolig dame, i går.

I regi av stedet jeg er i praksis på, ble jeg sendt på foredrag, med navn og tema «Kvinner mot vold!»

Det var flere foredrag der, og til sist var det ei helt utrolig dame som skulle snakke.

image

Anne Grethe Solberg ble skutt i hofte og arm av eksmannen sin, for noen år siden. Hun måtte amputere armen og muskler osv i hofte, lå lenge på sykehus, gikk igjennom masse opptrening og i det hele tatt..

Helt tragisk, forferdelig historie.

Men du må ikke tro hun depper av den grunn! Hun har løpt flere halvmarathoner, noen fulle marathoner, står på slalåm, svømmer.. Alt med en arm og ei ødelagt hofte. Det var ikke grenser for hvor positiv, takknemlig og glad hun virket.

WOW BABY!, sier jeg bare. Plutselig ble mine problemer litt latterlige i forhold. «Åh, jeg sliter med motivasjonen..» «Åh, jeg sliter med psyken.» Åh, Stakars MEG da….

Jeg vet at det ikke er så enkelt at man hører om en slik historie også vips er man frisk i hodet og om ti uker er jeg slank og frisk. Det funker ikke sånn! Man må jobbe med det, og fader heller. Her skal det jobbes, kan jeg love! Jeg vet ikke helt hvordan, men I CAN DO IT!

Én kommentar to “Inspirasjon”

  1. Min treningslykke september 6, 2012 kl. 18:22 #

    Fantastisk med slik inspirasjon!

Legg igjen en kommentar

