Sukkerfri

8 Sep

Fra og med nå er jeg tilnærmet sukkerfri.. Det blir hardt, men det må bare bli sånn. Jeg er sukkeravhengig til tusen, og det har jeg alltid vært. Da jeg var liten snek jeg til meg loffeskiver med smør og nugatti. Litt sukker inn i denne kroppen og jeg tar helt av. It has to stop.

image

Det går vel kanskje greit? Kan jo spise matvarer som har sukker i seg. For eksempel Atkinsbarer, vaniljekesam, frukt, mørk sjokolade og lignende. Det finnes jo også både stevia, sukrin og tagatesse. Alt dette kan inntas ved spesielle anledninger eller i helger..

Men kjeks, kaker, sjokolade, godterier osv må jeg bare ligge unna.

Det går nok bra! Bare jeg overlever de første par dagene.:p

Det er ingenting jeg kommer til å savne spesielt mye og det sier meg at det er helt andre grunner til at jeg drukner i godterier nesten hver dag, enn at jeg er skikkelig glad i sjokolade eller is eller hva det måtte være. Det er den indre uroen som roes med sukker, som er problemet..

Må finne andre måter å roe ned nerva på da.. God knows how.. But but.

Må bare finne ut av det nå. Har ikke noe valg.

9 kommentar to “Sukkerfri”

  1. synsegulla september 8, 2012 kl. 22:00 #

    Kjenner altfor godt til det du skriver om. Jeg har funnet min måte, håper du finner din . Lykke til 🙂

    • Fra tjukk til smukk september 8, 2012 kl. 22:10 #

      Jeg pleier å ta en streng ketogen periode, for å komme ut av det, men det utsetter liksom bare det ekte problemet mitt, dessverre.:)

  2. christinaakervik september 8, 2012 kl. 22:24 #

    Åh, det bør jeg også gjøre! Merker igrunn stor forskjell på formen med og uten sukker… Masse lykke til! Det går helt sikkert supert 🙂 husk å oppdater 😀

  3. nina september 9, 2012 kl. 07:51 #

    Lykke til 🙂 Jeg er egentlig sukkerfri på heltid, det har gått seg til av seg selv ved at jeg kuttet ut godis, og ned på ris, pasta, poteter og hvetemel… Jeg er ingen søtmoms mer, annet enn bær er jeg veldig glad i og frukt spiser jeg litt innimellom 🙂

    Deilig å slippe søtsuget!

  4. Line september 9, 2012 kl. 18:14 #

    Lykke til, kjenner meg og igjen. Og da i sånne sukkerfrie pastiller og sånn. Jeg må holde meg unna det og, blir som sukker, avhengig.

  5. Divamamma september 10, 2012 kl. 04:00 #

    Lykke til:)
    Jeg kjører også NULL sukker:)

  6. SuperElse september 12, 2012 kl. 22:13 #

    Hei søta! Skulle bare kommentere for å legge igjen den nye bloggadressen! Hope all is well!

  7. ingvild september 13, 2012 kl. 11:29 #

    Hehe, kjenner meg igjen i den.. Skive med nuggati og smør er ca det beste jeg får…:P Så prøver å kutte sukker/sjokolade selv. Går sånn halveis, men har hvertfal klart å gå ned fra masse sjokolade hver dag, til type en rute 😀 Må bare ikke sprekke fullstendig i helgen, for da er det på’an igjen… Lykke til med sukkerkutt!!! 😀

  8. Amanda september 15, 2012 kl. 11:09 #

    Du er så flink! 😀 Håper du kommer med en oppdatering snart, vil jo høre om du overlevde? 😀 Håper jo det 😀

Legg igjen en kommentar

