Nyttårsforsett

29 Dec

Jeg har aldri skjønt dette dårlige ryktet nyttårsforsetter har på seg. Et nyttårsforsett er et mål eller et ønske for det nye året. What is so wrong with that?

Setter man seg et mål/lager seg et forsett 13. Mars, da er det nothing but cheers å få. Åh, så flink, flott og super man er. Setter man seg et mål 29. Desember, 14. November, eller hva det må være, og skal starte 1. Januar, nei da er man formann i teitklubben. Den eneste muligheten du har for å lykkes er om du kaller det for et mål eller et ønske. Bare kall det for guds skyld ikke et forsett og ikke start 1. Januar!

Er det ikke enkel og genial psykologi da? Et nytt år er et blankt ark. Det er lettere å legge det gamle bak seg. Nyttår er perfekt for nye målsetninger. Du kan farge et heeeeeelt nytt år, akkurat som du vil. For en sjanse! Den får du ikke ofte.

Jippi.

image

Pang pang, hurra for mitt nye liv!

I heart it! Mine to mest vellykkede prosjekter i livet har jeg startet med etter nyttårsaften, og jeg har planer om å fortsette den trenden.

Nei, lag deg et forsett du! Lag deg et mål, skriv opp en plan, se på rakettene og tenk at alt det gamle er over og «NÅ begynner min vei til å nå målet mitt.» Alle skjønner vel at den ikke magisk skjer endringer på slaget klokka 00.01, 1. Januar, men skjønner ikke hvorfor det skal være noe verre å starte da, enn det er 14. November.

image

Nytt år, nye muligheter!

Make it count.

8 kommentar to “Nyttårsforsett”

  1. Amanda desember 30, 2012 kl. 00:43 #

    Enig med deg! 😀 Har tenkt på dette selv altså, man er lissom så teit med de nyttårsforsettene sine.. Men det er også en annen måte å se det på har jeg funnet ut i mitt rare hode; nemlig er man en sånn person som gønner på skikkelig i januar også dabber det av utover året, men som alltid starter med friske tak i januar, så vil det faktisk utgjøre en del i lengden tenker jeg. Litt er bedre enn ingenting som de sier 😉 Heier på deg! 😀

    • Fra tjukk til smukk desember 30, 2012 kl. 22:53 #

      Man kan jo se det litt sånn at kanskje folk skal få støtte på disse nyttårsforsettene sine, isteden, så kanskje det er litt større sjanse for at de/vi holder ut.

      • Amanda desember 31, 2012 kl. 04:41 #

        Ja det har du rett i 🙂

  2. Divamamma desember 30, 2012 kl. 05:34 #

    Nyttårs forsett må man vel få ha om man vil!!!

    Det er godt å starte det nye året med håp:)

    • Fra tjukk til smukk desember 30, 2012 kl. 22:51 #

      Så klart! Legge det gamle bak seg. Det kan man jo gjøre når som helst, men litt lettere når man starter et helt nytt år.

  3. janne desember 30, 2012 kl. 22:45 #

    Nytt år, nye sjanser og nye muligheter. Men hvorfor man på død og liv skal kalle det nyttårsforsetter vet jeg ikke.. Men jeg liker liksom å «starte med blanke ark» på noen områder. Men det må være oppnåelige mål,ellers er det jo bare dødfødt fra starten av. Innse sine begrensninger og ikke starte for hardt! Ikke nødvendigvis på treningsfronten men på det meste…

    • Fra tjukk til smukk desember 30, 2012 kl. 22:51 #

      Jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke kan kalle det for forsetter, jeg da.:p Må vel være revnene likegyldig hva man kaller det? Å gå for hardt ut er ikke akkurat forbeholdt nyttårsforsettene.:)

Trackbacks/Pingbacks

  1. NYTTÅRSFORSETTER for 2013 | onmywaytoperfect - desember 31, 2012

    […] En god venninne av meg skrev et blogginnlegg i går som jeg må si meg helt enig i. Hvorfor har nyttårsforsetter så dårlig rykte på seg? Setter man seg et mål i juni er det helt topp, men om man setter seg et mål 1. januar og kaller det et forsett, da er man teit. Blogginnlegget hennes kan dere lese HER. […]

Legg igjen en kommentar

