En klassisker av en lørdagssprekk.

17 Feb

Ja, nå har jeg vært på diett i snart syv uker. Det skjer ikke så mye, så denne uken har motivasjonen sviktet litt, selv om jeg vet at det er helt tett. Ja, jeg har gått ned noen kilo, ja jeg har mistet noen cm, men synes ikke resultatene tilsvarer innsatsen. Livet er fortsatt ikke helt med meg på notene. Vi snakker stress, press og andre ulumskheter. Det kan ha endel med det å gjøre. Men jeg gjør jobben og regner med at det skjer noe snart.(!!!)

Image

Mangler liiiitt på 1. aprilmålet, kan du si. Men går vel jevnt nedover, eller no.

Innsatsen har ihvertfall vært bra før denne siste uka da.. Valgene jeg har tatt denne uken har ikke vært sånn all verdens, og det har blitt flere dager med «litt her og litt der». Faktisk hittil tre flinke-dager, en litt flink – men egentlig på trynet-dag og ja, to forferdelige! (Medregnet gårsdagen da..) Uka går vel ganske opp i opp.

Vel. I går hadde jeg lyst på sushi. På vei ut for å hente det fikk jeg sånn en brennende lyst på Nutella. Litt Nutella på et par riskaker? Det er jo lørdagskvelden.

Image

Impulskjøp av sjokoladepålegg. What was I thinking?

Siden uka har vært litt så som så, var det helt klart utrolig lurt å bestille sushi. Sushi står på tillatt-lista. Ca 10 biter. Det jeg burde ha tenkt: «Hvor sannsynlig er det at du spiser dine 10 biter, når det da betyr at din veldig så sakte spisende kjæreste sitter der med sine 30 og er ferdig ca. 40 minutter etter deg?» Sannsynligheten er ca 1:1.000.000. Men nei. I mitt godtroende sinn skulle dette gå som smurt.

Mitt brett:

Image 

Hans brett:

Image

Det gikk selvfølgelig ikke bra.

Etter sushisprekk.. Hvor lurt er det å ha en bolle med ostepop rett foran trynet?

Ikke så veldig lurt det heller. 

Også trekker kjæresten frem den faste lørdags-isen sin. Krokan. Med sjokoladesaus. 

Og toppet det med en pose traktorchips med salt og pepper.

To dårlige valg + tre eksponeringer = kan ikke ende i annet enn elendighet. Jeg VET jo at dette ikke går bra, men med min, av og til veldig så overbevisende, selvtillit skulle både inntak av sushi og Nutella gå som smurt.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg gjør sånn, men skal nok finne ut av det en dag. Nå var ikke dette noe krise. Før i tiden ville jeg kanskje ha stappet innpå både 3000 og 4000 kalorier på slike dager. Var litt unna det i går. Og det er jo lov å spise litt utenom planen innimellom, men dette er jo langt i fra koselig. Hver is-skje, hvert potetgullflak, hver ekstra sushi-bit inntas med verdens dårligste samvittighet.

Men men. I dag er en ny dag. I dag blir det ingen utskeielser. Kjæresten får sette seg et annet sted med isen sin i kveld!

13 kommentar to “En klassisker av en lørdagssprekk.”

  1. Fay februar 17, 2013 kl. 12:45 #

    Herregud! Spiste han opp all sushien??

  2. superrosa februar 17, 2013 kl. 19:04 #

    10 biter med sushi holder ALDRI :p Ikke i min verden ivertfall 😉 Nomme-nom.

    • Fra tjukk til smukk februar 17, 2013 kl. 19:06 #

      Hadde man bare hatt 10 biter så. Men umulig når det er masse igjen.

  3. Anja Elisabeth Holt februar 17, 2013 kl. 20:55 #

    Hmmmm….. Mon tro om han burde spise sin mat ute i bilen? 😉 Lykke til videre!

  4. Chassi februar 18, 2013 kl. 12:29 #

    Stakkars. Men ha ha, du skriver så morsomt at jeg lo meg gjennom hele historien. 😀 Man må ALDRI ha nutella i skapet, det er i alle fall sant.

    Ny dag, nye muligheter! Det er i alle fall sånn at forbrenningen får et ekstra kick etter en spisedag, 😉

    Klem på deg

  5. Ingrid Tonheim februar 18, 2013 kl. 20:19 #

    Åh, er som å lese om meg selv i helga, haha! Men men, spist er spist, og det skal virkelig viljestyrke til for å følge en diett 100%… Syns vi er flinke jeg, som ihvertfall får inn gode vaner og trener rumpa av oss!

    Du er kommet godt igang med målene dine, jo! Stå på videre 😀

  6. Christine februar 21, 2013 kl. 19:15 #

    Hihi- sushi mååå man jo bare spise til det er tomt da 🙂 Og andre godsaker kan iallefall ikke jeg ha i skapet. Fikk 5 bokser diverse atkinsbarer i posten i går- jeg må snart låse kjøkkenskuffene for at de ikke skal forsvinne 🙂

  7. Anett februar 26, 2013 kl. 15:24 #

    Sykt dårlig gjort av kjæresten din å spise sånt foran deg da! Når han vet du er på slankern. Neste gang lager du sushi selv – kun 10 biter 🙂

    • Fra tjukk til smukk februar 26, 2013 kl. 19:32 #

      Jeg spiste jo sushi jeg også da.;) Jeg som bestemte at vi skulle kjøpe det til og med.

Legg igjen en kommentar

