Påske – Oh joy.

28 Mar

Hei!
Og glad påsk.

Jeg kjenner jeg blir mer og mer glad i slike høytider, jo eldre jeg blir. Det har kanskje noe med å ha fått barn å gjøre? De synes jo alt er så stas, og lillemor her gleder seg VELDIG til påskeharen skal komme. Det har hun gjort i minst to måneder, helt siden hun sluttet å vente på at julenissen skulle komme tilbake. «Lillegutt», på 33 år, prøver å krangle seg til at påskeegg skal deles ut seinest på onsdag, før påsken begynner, sånn at man kan spise godterier igjennom hele påsken. Men jeg står hardt på krava her og mener bestemt at påskeegg ikke skjer før Påskaften.

Det blir ikke noe påskeegg på meg, men jeg har kjøpt inn malte mandler og sukrinmelis til marsipan og en stevia-søtet sjokoladeplate.

2013-03-28 18.26.24

2013-03-28 18.26.37

I dag har jeg lagd lavkarbo appelsinfromasj.

Jeg skal nok klare meg.

Ja, her handler påsken kanskje tilsynelatende mest om mat, men det er ikke så ille altså. Nå jobber jo jeg innen helsesektoren, så noe påskeferie fra jobb blir det ikke. Jobber både i morgen kveld og på søndagskveld, men blir jo litt varm i hjertet av helligdags-tillegget også. Også har jeg jo verdens beste og koseligste jobb, så skal ikke klage.

Ellers så er det vel noe med at påsken symboliserer overgangen fra vinter til vår, på en måte. I dag har solen skint så fint, og det har vært varmt. Det likær jeg!

Ha en god påske, alle!

Legg igjen en kommentar

