På tide å blogge litt kanskje?

14 Apr

Ja, nei, jeg kan vel ikke akkurat kalles for tidenes blogger. Men er vel ikke noe vits i å blogge, når man føler man ikke har noe særlig å tilføye, kanskje? Tenker nesten hver dag på at jeg burde og at jeg vil, og det er ikke sånn at jeg ikke har tid, men. Det var det behovet for å faktisk ha noe interessant å si da. Det har jeg ikke. Noe interessant å si, altså. Behovet for å ha noe viktig å si er alltid der.

Meeen.

Jeg er litt flau over å innrømme at det store støtet jeg skulle legge inn for overspisingen, en gang for alle, dessverre ikke er blitt så mye av. Mest fordi at ting har roet seg så veldig rundt meg og menneskene i livet mitt. Det gjør at jeg ikke har dette enorme stresset på innsiden og derfor ikke har noe problemer med mat, akkurat nå om dagen. Jeg kan jo håpe på at dette fortsetter. Det er ikke umulig det. Jeg har jo gått så lange perioder med ro før. Mer stress enn tiden fra juli 2012 til sånn ca. midt i mars 2013, kan jeg uansett aldri oppleve igjen.

Men hvis det store stygge stressfremkalte overspisingsmonsteret kommer tilbake, da skal jeg i hvert fall være parat med en viss peiling på hva jeg kan gjøre. Da skal jeg unngå å gå opp 15 kilo, slik som jeg gjorde i den siste perioden.

Så beklager. Ingen heltemodig: «Endelig er jeg fri fra spiseforstyrrelsen – her har du en oppskrift for hvordan du også kan bli det» nå.

Kroppen min er ikke akkurat i toppform om dagen, men har vel gått ned en 4-5 kilo siden påsken sluttet. Det er lett når man ikke har så mye annet å tenke på. Trene. Spise all right. Det går av seg selv. Har ingen planer for fremtiden. Ikke på noen områder egentlig. Slike perioder kommer det innimellom og jeg ser at folk da er nesten desperate etter å få seg en plan. Få seg et mål. Men jeg orker rett og slett ikke. Etter et utrolig hektisk tre-fjerdedels år er det deilig å bare rett og slett ikke ha en eneste plan, med noe som helst. Jeg jobber, jeg koser med jenta mi og kjæresten min, trener når jeg vil og skolen begynner ikke igjen før i desember. Jeg skal gjøre alt og jeg skal gjøre ingenting.

Akkurat nå skal jeg bare være fri fra alt press og stress. Jeg er meg. En småstutt, halvlat dovenpeis, men mer enn bra nok.

15979181017_454987901178355_762912098_n

Uten mål og mening, men alt til sin tid.

6 kommentar to “På tide å blogge litt kanskje?”

  1. janne april 14, 2013 kl. 12:39 #

    Godt å lese at det går bedre med deg!! Overspising er noe dritt for å være helt ærlig… ( er jo der selv og…) ett monster som bare maser og maser!!

    Kos deg masse, og nyt dagene!
    Og gratulerer med vektnedgangen!!

    • Fra tjukk til smukk april 19, 2013 kl. 20:03 #

      Takk.:) Ja, nei, det er slitsomme greier.. Håper du får tak på ditt problem..:)

  2. Elin Svarstad april 16, 2013 kl. 20:50 #

    Jeg synes det høres ut som en god prioritering, jeg. 4-5 kg ned er jo veldig bra også! Ikke vær så hard mot deg selv 🙂 Du virker som en veldig alright person, og vekt definerer deg ikke.

  3. onmywaytoperfect april 19, 2013 kl. 12:39 #

    Du er rett og slett den aller beste ❤

Legg igjen en kommentar

