Treningssenter-dilemma.

8 May

Jeg vingler veldig frem og tilbake om dagen, angående om jeg skal bytte treningssenter eller ei.

Nå trener jeg på SATS-Sarpsborg og her har jeg vært medlem siden 2002. 11 år ja! Det er ganske lenge det. Var en liten tur innom Elixia på Kråkerøy, da vi bodde der litt og det var ingen god opplevelse. Kunne ikke sammenlignes med SATS på noen måte. Det er jo en grunn til at jeg har vært der så lenge. Men nå har de flyttet på seg og ting er ikke helt det samme lenger. Samtidig har det kommet et ny-gammelt senter som ligger nærmere hjemme, dessuten mellom barnehagen og der vi bor, som jeg kanskje heller burde bytte til.

Hadde prøvetime på det nye senteret i går (Family sportclub Iseveien) og det var greit det. Har fått en hel prøveuke, så skal dit flere ganger, før jeg bestemmer meg.

Det er ikke lett å velge..

For bytte:

fsc_head_logo

-Jeg vil spare ca. 30 minutter per treningsøkt på å slippe å kjøre omvei og slippe å gå langt for gratisparkering. Gratisparkering på det «nye» senteret.
-De har alt av utstyr man trenger. (Bortsett fra skumrulle da.)
-Virket som at bertefaktoren var litt lavere på det nye senteret og de virket veldig hyggelige de som jobbet der.
-En kollega trener der.

For SATS

sats

-Jeg betaler ca. 150 kroner MINDRE på SATS enn jeg må på dette nye senteret, selv om det er større, har et bedre gruppetimeutvalg osv. (Generelt ligger det på samme prisen, men jeg får ikke noe studentrabatt på Family, så vidt jeg kan finne ut.)
-Jeg trives jo der. Det føles som «hjemme».
-Bedre åpningstider på barne-passen. Spesielt på helligdager.
-De har nyere utstyr.
-MYE større kardiopark.
-Trener sammen med en av mine beste venner der.

Selv om det er flere + på SATS, så er det den viktigste faktoren som må telle.. Og det er det praktiske aspektet. Jeg har nok å gjøre med jobb og hjem og det som er, så å spare så mye tid kan jeg vel rett og slett ikke dankes ut av nyere utstyr og en følelse av tilhørlighet. Må innrømme at jeg er litt allergisk mot kids i 18-årsaldere, spesielt de som opererer i grupper. Får både panikk og angst når jeg ser mange type 18-åringer i klynge. Og dem er det blitt ENDEL av på mitt kjære SATS, etter at de flyttet til et kjøpesenter. Gruppetimer er jeg jo nesten aldri med på uansett og jeg kan telle på to hender hvor mange ganger snuppa har vært i barnepassen.

Må nok trene på begge senter i en overgangsperiode, for det sitter ekstremt langt inne å bytte, kjenner jeg.

Heeelp meeee!

8 kommentar to “Treningssenter-dilemma.”

  1. Fay mai 8, 2013 kl. 18:23 #

    Er ikke lett det der gitt men for meg er det viktig med følgende, rangert i rekkefølge på hva som er viktig: Utvalget av treningsutstyr, avstand til senteret+parkeringsmuligheter, barnepass, åpningstider, pris.

    • Fra tjukk til smukk mai 8, 2013 kl. 18:24 #

      Ja, det har jo i grunn samme utvalg av treningsutstyr, bare at i hvert fall maskinene er nyere på SATS. Men de er jo fullt brukbare de de har på FSC, så det er i grunn et ikke-argument. Svaret gir i grunn seg selv, men.:p

  2. Fay mai 8, 2013 kl. 18:26 #

    30 min er mye å spare da! Særlig i en travel hverdag.

  3. linna mai 8, 2013 kl. 20:57 #

    Skjønner godt at det er vanskelig å få til å trene på sats fordi det er lengre hjemifra og lettere å bare svippe bort å trene på FSC for en rask treningsøkt. Og er alt for mange ungdommer som jeg har inntrykk av at er der fordi «å det er så kult og bra å bli sett på sats» . Får litt fnatt av det selv. Men jg har savnet sånn og trene sammen med deg for tiden, og har ikke lyst til at du skal slutte:/ Men ser jo hvorfor det er lettere å få trent for deg om du finner ett senter på feil side av elva.

  4. Silje mai 9, 2013 kl. 10:45 #

    Hei på du:)

    Jeg skjønner at dette er et dilemma, men jeg tror nok at om jeg kunne spart 30 min pr dag, så hadde jeg helt klart gått for det:)

    Selv har jeg trent på family s c i 2 år, og er kjempefornøyd:) Spør de om de har studentrabatt? Jeg mener de har det her:) Uansett så vil det jo koste å kjøre 30 min ekstra hver dag også, om du ikke får den rabatten:)

    Men, dette er jo opp til deg selvfølgelig:) Prøvde bare å komme med mitt tips.)

    Ønsker deg en fin torsdag, kos deg og slapp av:)

    Klem:)

  5. LIne mai 9, 2013 kl. 20:07 #

    Kjenner meg igjen. Jeg skal melde meg inn på senter de neste dagene, og sliter mellom et som er 5min å gå eller et som er 15min med sykkel unna. Begge har positive, begge har negative.
    Lykke til med valget, hvor det måtte falle.

  6. onmywaytoperfect mai 20, 2013 kl. 21:44 #

    Jeg synes du kan begynne å trene på Spenst i Lommedalen jeg 😀 Hihihi.

Legg igjen en kommentar

