Det er lov å være stolt!

11 May

Det er lett å bli blind på sin egen kropp og fremgang.. Dette er meg for tre og et halvt år siden (116 kg) mot i dag (ca 90 kg).

start

Spesielt når man bruker så lang tid, er det lett å glemme hvor langt man faktisk har kommet. Jeg har jo gått ned 26 kg. Det er langt igjen, men who cares. Man må stoppe opp litt og se på hvor langt man faktisk har kommet. Kroppen har endret seg, men det er langt i fra den som har endret seg mest i denne prosessen.

Mange mener det er lite imponerende, det at noen klarer å ta tak i seg selv og gjøre det man burde gjort hele tiden. Men det får være opp til de som tror de vet alt, å mene det. Jeg er imponert over meg selv, så fuck dem, sier gangst’ærn i meg. Det er fader i meg en bragd å klare å endre på noe man har holdt på med hele livet. Det er ikke jeg og mine med-tjukkaser som mangler hjerneceller, når folk ikke klarer å se hvor mye jobb det er. Du kommer langt ved å gi en liten klapp på skuldra eller holde kjeft, isteden for å spy ut stygg, hatsk, fæl eder og galle. Jeg ber ikke om skryt, men forventer meg å slippe å bli rakket ned på.

Det hjelper ikke at populære «sider», som Fitnessbloggen og X-life, legger ut ladede spørsmål på sine Facebooksider, hvor folk skal fortelle sine meninger rundt om hva som er mest imponerende av at folk går ned i vekt, eller at de er veltrente hele sitt liv. Hvorfor de skal oppfordre sånn til mobbing skjønner ikke jeg. Jeg er kanskje hårsår, men det ender jo alltid i en konkurranse blant de som tror de vet alt, og de som faktisk har vært der, eller som kanskje kjenner noen som har vært der. Så mye stygge meninger folk sitter inne med, rundt det emnet, så hadde det kanskje vært greit å la være å røre i det vepsebolet, støtt og stadig?

Å slanke seg, når veien er så sykt lang å gå, er ikke LETT! Det et blod, svette og tårer. Jeg klager ikke på det. Liker å lide litt. Men lett er det ikke. Det er en bragd og det er noe man må jobbe med hele resten av livet. Man kan aldri spise som en «normal» person, når man hele livet har vært svært overvektig. Trist, men sant. At folk rakker ned på jobben man har gjort, gjør ikke at folk takler den oppgaven noe bedre.

Bare et lite hjertesukk..

7 kommentar to “Det er lov å være stolt!”

  1. Tone mai 11, 2013 kl. 11:11 #

    Jeg synes du er kjempe flink jeg! Er en hard og tøff kamp, men jeg ser jo at du er strålende langt på vei. Flott er du!

  2. Anne Granberg Svensen mai 11, 2013 kl. 15:32 #

    Syns du er kjempeflink jeg, og er veldig glad jeg plumpet over bloggen din Har gått ned 7 kg siden januar, og har kjempet for hver kilo.. Nå har jeg tom klart å legge på meg 0,5 kg igjen, etter noen leie dager, så nå er det bare å ta fatt før det sklir enda lenger ut

  3. Anne J. Andersen mai 11, 2013 kl. 16:57 #

    Gratulerer så masse 🙂 Godt jobba! Og det er bare en fordel å bruke nok tid,

  4. janne mai 11, 2013 kl. 22:14 #

    Flink du er!! -har all grunn til å være stolt av deg selv!!
    🙂 heier på deg jeg!!

  5. onmywaytoperfect mai 20, 2013 kl. 21:41 #

    Du er rett og slett bare helt rå! Superwoman ❤
    Også så uendelig vakker og. Får ikke sagt det mange nok ganger 🙂

  6. Kristine juni 11, 2013 kl. 15:04 #

    Du har vært og ER kjempeflink!! Du er rå! Vær stolt av deg selv 🙂 Noen må alltid kommentere, konkurrere og mange har mye bedre forutsetninger enn andre. Det viktigste er hva vi tenker om oss selv 🙂

Legg igjen en kommentar

