Akutt styrketreningsvegring.

23 Jul

Ja, det skjer med jevne mellomrom. Tanken på styrketrening får det til å velte seg i magen på meg. Tror det har noe med været å gjøre. Får lyst til å sykle lange turer med vind i håret og tråkke rundt i skogens skygger i timer av gangen. Jeg burde-burde, men vettu hva.. Livet er for kort til å tvinge seg på et treningssenter, når man heller vil stikke fingeren i halsen og trekke tenner, enn å løfte en eneste manual.

Så i kveld dro jeg på meg den aller mest gjennomsiktige treningsbuksa jeg har, mine venner støttestrømpene slæsj kompressjonssokkene, satt håret i en tutt og la i vei på tur.

Har undersøkt endel i det siste, og leta etter fine turstier i området. Det kryr jo av steder jeg ikke ante fantes engang. Det selv om jeg har bodd i Sarpsborg i hele mitt liv. Turen i dag gikk til Furuholmen og en liten del av den 33 km lange turen, Ingaleden.

Selv med veldig så merkede løyper..

20130723-230021.jpg

..så klarte jeg å gå meg en liten anelse vill. Da måtte jeg forsere fjell og åkere og Gud vet hva. Heldigvis har man jo tilgang på GPS 24/7 nå for tiden, så ingen krise. Skal mye til for å gå seg helt bort da. Det farligste var vel elgene, hoggormene og flåttene jeg trosset på min vei. Pulsen er litt ekstra høy bare på grunn av ren redsel for de tre.

Det var uansett helt nydelig å gå tur.

20130723-230652.jpg

Gikk ikke så langt, men terrenget var ganske utfordrende, så det tok litt tid. Men jeg hadde jo selskap av ca ti millioner av disse:

20130723-230847.jpg

Nei, det er ikke et helikopter, det er en mygg!

Avsluttet med en runde trappeløp. 10 ganger opp denne

20130723-230951.jpg

20130723-231044.jpg

Og med denne utsikten på vei hjem, var kveldsturen komplett

20130723-231613.jpg

Jeg ELSKER kveldsturer, så må bare få gjort det litt oftere. Er som nydelig balsam for sjelen.

Én kommentar to “Akutt styrketreningsvegring.”

  1. oj, ser ut som du har hatt en herlig tur. Nydelige bilder!

Legg igjen en kommentar

