Kardiofredag.

1 Nov

Hei!

Hvem er klar for helg? Det er i hvertfall jeg. Skal jobbe i natt og dagen på søndag, men helg er helg. Den magiske helgefølelsen lar seg ikke skremme av litt jobbing.

Fredag er blitt fast kardiodag for meg. I love it! Prøver å få til en times tid. Synes det er deilig å slippe å fyke rundt på senteret. Spesielt nå om dagen, for jeg føler meg så ufattelig synlig. Og ikke på den positive måten.

Dessuten liker jeg å starte helgen med å brenne litt ekstra kalorier. Finner det så mye lettere å være «flink» i helgen, når jeg starter den bra. Dessuten synes jeg det er så godt for sjelen å la beina gå. Det er mest med ute-kardio jeg får den følelsen, men tredemølla funker den også. Føler en skikkelig flow og endorfinrushet jeg får når økten er unnagjort, den får jeg aldri med styrketrening. Vet mange gjør det, men. Det hjelper ikke meg.

Ja, jeg er jo litt forelsket i kardio, det er ingen hemmelighet. Enten hater man det, eller så elsker man det. Innimellom synes jeg det er dritkjedelig, men har noen triks jeg bruker for å motivere meg i gang.

1. Lager en ny spilleliste.
2. Innbiller meg og ser for meg at fettet renner av for hvert sekund.
3. Kjører intervaller.

Da går tiden fortere enn fortest.

Økten i dag så slik ut:

20131101-133305.jpg

Hadde 5 minutter pause etter begge intervallrundene og kjørte 25 minutter moderat kardio på ellipsemaskin tilslutt.

20131101-133531.jpg

20131101-133542.jpg

Det ble en time og fem minutter tilsammen, men lot pulsklokken være på i pausene også.

Har fått ei pakke fra X-life i dag, med litt godsaker, så kanskje det blir baking i helgen?

20131101-134837.jpg

Har hatt lyst på gulrotkake i halve evigheten nå.

Sukrinmelisen bruker jeg forresten når jeg «lager»/ smakstilsetter yoghurt til lillemor. Synes den gir best smak.

Nå skal jeg hente min aller beste lille venninne i barnehagen også skal vi dra på helgehandel i Sverige. Deilig mor og dattertid med harrystempel på seg.

Ha en god helg!

2 kommentar to “Kardiofredag.”

  1. Chassi november 3, 2013 kl. 10:20 #

    Hei kjære du!

    Så du savner ikke karbohydrater når du gjør kardio heller? Jeg leste i farten karbofredag i overskriften, og det høres mer ut som noe for meg nemlig. 😛

    Ha en nydelig søndag, fine du

    • Fra tjukk til smukk november 3, 2013 kl. 10:25 #

      Takk i lige måde! 🙂 Spiser ikke så lite karbohydrater jeg, altså. Rett under 100 gram et sted. Kardio-karbo har jeg ikke følt noe behov for.

Legg igjen en kommentar

