Ta litt tak

11 Nov

Hallo!

Hvordan går det med mine trofaste lesere?

Her går det ganske bra. Jobber min siste vakt, før jeg har fem hele dager fri. Med det bruker jeg opp siste rest av ferie for i år. Det blir deilig. Flere enn meg som brått blir litt kortere i forståelsen og lunta, sånn de siste dagene før ferie? Jeg setter virkelig pris på jobben min, altså, men.. Jobb er ikke fritid, kan man si.

Skal bruke ferien på å lese til eksamen, så fri blir det ikke. Langt i fra.

Jeg tenkte jeg skulle begynne med en ukesoppsummering hver uke, her på bloggen. Kanskje kan bli holdt litt i ørene? Gudene skal vite at jeg trenger det.

Forrige uke gikk greit. Spiste greit på ukesdagene, men slet med å få ned karbohydratinntaket. Ønsker og bør spise mellom 50 og 70 gram, men ligger mer rett over 100. Jeg er jo en evig helgesynder, men i helgen som gikk klarte jeg å holde meg sånn OK i skinnet, på tross av dåp og farsdagskake. I snitt spiste jeg ca 1850 kalorier per dag, noe som hadde vært greit, men..

Jeg kom meg bare på trening en eneste gang. (Fy meg!) En ensom beinøkt er ikke stort å rope hurra for!

Vektnedgang: 0.

Så mål for denne uken:

Ca. 1800 kalorier inn om dagen.
Under 70 gram karbohydrat per dag.
Trene fire styrkeøkter og en lengre kardioøkt.

image

Det blir ikke det helt store underskuddet, men jeg prøver for en gangs skyld å gå for den fornuftige: «Dette kan jeg holde ut over lang tid,» fremgangsmåten, isteden for: «Dette gidder jeg ikke i mer enn 10 dager,) opplegget, som jeg nærmest er ekspert på. Det er bedre å gå ned en halv kilo i uka i 20 uker, enn en kilo i uka i fem uker, prøver jeg å overbevise meg selv om.

Middagsplan har jeg også lagd:

Tirsdag: kylling/kokossuppe
Onsdag: torsk, blomkål/potet, smør/løksaus
Torsdag: svin, kål, sesamolje
Fredag/venninnebesøk: hvit blomkålpizza
Lørdag: laks med fetakrem
Søndag: oksehalesuppe

Dette blir bra! Ha en fin uke, alle!

image

3 kommentar to “Ta litt tak”

  1. Maria november 11, 2013 kl. 22:26 #

    Jeg har trua! God uke 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Oppsummering uke 46 | Fra tjukk til smukk! - november 18, 2013

    […] Jeg satt meg jo noen mål for forrige uke. […]

Legg igjen en kommentar

