Trening, rens og form.

13 Nov

I dag klarte jeg faktisk å stå opp når vekkerklokka ringte (for tredje gang). Er blitt så syvsover etter å nesten bare ha jobbet kveldsvakter, siden etter sommerferien. I tillegg har frøken nettopp-blitt-fire plutselig begynt å sove til 8.30.

Ganske deilig, men. Går vel på en smell når jeg skal i gang med sykehuspraksis etter jul. Da blir det opp seinest klokka 05 i noen måneder. Grøss og gru!

Vekkerklokka sto på for at jeg skulle komme meg litt tidlig på trening. 09.15 kvalifiserer kanskje ikke som tidlig, men.. Det var ihvertfall da jeg kom meg avgårde.

Surra rundt med en bein og rygg-økt i dag. Merk at surring langt i fra må være ensbetydende med å ikke være effektiv. Bare tar det jeg føler for, når jeg kommer på at jeg føler for det.

Dagens økt:

20131113-161401.jpg

Har bestemt meg for å ta en skikkelig opprensking i kostholdet. Har fått mange dårlige uvaner og plutselig er det tydeligvis vanskelig å holde seg under 100 gram karbohydrater per dag. Å holde seg under en kalorigrense? Glem det! Litt sjokolade her, tre knekkebrød der. Plutselig spist alt for mye. Så fra i dag har jeg strippa det ned til ketogen kost. 15-25 gram karbohydrat om dagen. Også skal jeg øke gradvis opp til 50-70 gram, etter noen uker. Tenkte spise minst mulig meieriprodukter, bakst, barer, ost og sånt. Fokuset er ikke å gå så mye ned i vekt, mer å få ryddet opp i disse uvanene som hindrer meg fra å gå ned nå.

Det går bra. Cluet er å fokusere på hva man kan spise, fremfor hva man ikke får.

Dagens form ser slik ut.

20131113-162414.jpg

Sånn her så jeg ut sist jeg veide samme antall kilo, for ca to år siden.

20131113-162900.jpg

Skjedd litt da. Burde vel ha skjedd litt mer, men det har det altså ikke, som Georg Anker-Hansen ville sagt!:)

Én kommentar to “Trening, rens og form.”

  1. Maria november 14, 2013 kl. 01:47 #

    Looking good, altså!

Legg igjen en kommentar

