Oppsummering uke 46

18 Nov

Hei!

Er dere klare for en ny uke? Jeg tror at jeg er, men vet ikke helt enda. Mini-me er ihvertfall endelig på plass i barnehagen igjen, og det gjør utrolig godt for mammahjertet. Nå savnet hun vennene sine så veldig hardt, etter over ei uke hjemme.

Jeg satt meg jo noen mål for forrige uke.

Ca. 1800 kalorier inn daglig.
Under 70 gram karbohydrat per dag.
Trene fire styrkeøkter og en lengre kardioøkt.

Men på onsdag bestemte jeg meg for å endre litt på «opplegget» mitt, siden jeg hadde mistet veldig mye kontroll på kostholdet. Det var for mye sukker, for lite grønnsaker, for mye karbohydrater generelt, helt take off i helgene, og klarte ikke lenger å holde meg under en satt kalorigrense, enda den var forholdsvis høy, i forhold til hva jeg har klart helt fint før.

Noen synes forresten kanskje at det er bortkastet og unødvendig å være så opptatt av kalorier, men jeg synes det er gøy å føre oversikt, statistikker og holde oversikt, så det er bare motiverende for meg. Plages man av et usunt kalorifokus bør man så klart ikke gjøre det.

Jeg bestemte meg da, på grunn av det manglende fokuset, å ta noen uker med et ketogent kosthold. Det blir litt som en god gammel Atkins-induksjon, hvor man spiser veldig «rent» i noen uker, for så å øke med gitte matvarer, en ny matvaregruppe per uke og øker på med 5 gram karbohydrater i uka. Jeg har laget min egen slags induksjon, med egne regler, men har planer om å øke gradvis.

Har god erfaring med å rense opp på denne måten. Merker allerede at det er frustrerende å måtte begrense grønnsakene, selv om jeg de siste månedene har spist skremmende lite av det. Nå, med ketogen kost spiser jeg grønnsaker til alle måltider, frem til onsdag var det heller knekkebrød jeg spiste til hvert måltid. You don’t know what you’ve got inntil it’s gone, er det noe som heter.

Anyways, kostholdet for forrige uke er mer enn godkjent. Klarte meg supert igjennom kinobesøk, venninnekveld, og helgen, uten en eneste utskeielse.

Vekta viser lavere enn på veldig lenge.

20131118-102709.jpg

Denne grafen går fra jeg startet opp på ny frisk i april i år.

Er fornøyd jeg altså! Ned 2.1 kg denne uka. Endelig litt nedgang, selv om mye av det er karbohydratvann.

Den totale tickeren ser slik ut.

20131118-103713.jpg

Treningen derimot.. Not so much.

Har bare trent styrke en gang.

Og har hatt en kort søndagstur. Det ble ellers mye stillesitting, siden jeg var hjemme med sykt barn hele uken. Kunne ha trent på kvelden, når mannen kom hjem, men det gjorde jeg altså ikke. Har ingen god unnskyldning. Sofaen er så behagelig!

Mål for kommende uke ser slik ut:

20131118-104425.jpg

Burde ikke være så vanskelig det vel?

Ha en fin uke da, dere! Sett dere noen mål og nyt veien imot å nå dem! Lykke til!

10 kommentar to “Oppsummering uke 46”

  1. Tone november 18, 2013 kl. 17:20 #

    Så flink du er! Jeg har faktisk nettopp begynt sånn smått med slanking igjen, og logger kalorier med MyFitnessPal, og foreløpig har det faktisk gått veldig fint! Jeg trener ikke da, og rører generelt altfor lite på meg, men jeg merker at jeg har godt av å kjenne på kroppen hvor mye mat faktisk har å si, og ikke bare lese det på t-skjorter og bilder på internett.

    Veldig klar for ny uke, selv om jeg har «sprukket» med avskjedsushilunsj med bestevenninna i dag, for på onsdag reiser jeg hjem til mamma på «juleferie»! Innmari spent på hvordan det skal gå med kostholdet der…

    • Fra tjukk til smukk november 18, 2013 kl. 18:55 #

      Takk snuppa!:) Jeg sliter voldsomt når jeg er hjemme hos min mor, så føler med deg. Stay strong og hold on, sier jeg bare!

      • Tone november 19, 2013 kl. 09:05 #

        Takk, jeg skal gjøre mitt beste! Skal jo ikke akkurat være hjemme kort tid heller, så jeg må jo få til noe lurt. Tenker å være flink og streng frem mot 22. desember, og heller legge inn litt ekstra mosjon og la meg kose meg på de typiske kosedagene uten å få dårlig samvittighet. Orker ikke ha noe mål om å gå ned i julen 🙂

      • Fra tjukk til smukk november 19, 2013 kl. 09:08 #

        Nei, det får være grenser altså!:) Må fortelle om hvordan det går da!:) Lurt å f.eks bruke ferien til å lære deg noen nye, sunne matretter. Et annet sted å ha fokuset, liksom.

      • Tone november 19, 2013 kl. 12:57 #

        Ja, det skal jeg gjøre 🙂 Blir nok mye enkelt, satser på å få jobbet en del og da er brødskiver med grove fiskerkaker en slager, også har jeg fullstendig dilla på lomper med philadelphia light og røkt laks for tida!

  2. Trine november 18, 2013 kl. 18:51 #

    så flink du er 🙂 lurte litt på med det 24 timers-faste som du holdt på med/ holder på med. Hvor ofte gjør du dette?:-)

    • Fra tjukk til smukk november 18, 2013 kl. 18:53 #

      Hei! Holder ikke på med det lenger.:) men hvis du skal holder det med en gang i uken.:)

  3. elsenordfra november 19, 2013 kl. 09:58 #

    Damn you and your two-kiloram weightloss. Mista bare 100 gram forrige uke, DET BURDE TA SEG OPP DENNE UKA ASS! Ellers, supert jobba!:) Liker ukesrapporten, makes me feel not alone!

Legg igjen en kommentar

