Trening liksom.

20 Nov

Litt sånn jeg føler det med trening, om dagen. Nå har jeg allerede fått til en styrkeøkt i går og en intervalløkt i dag. Ligger godt an i forhold til målene jeg har satt for uken.

Men herlighet altså. Trening er som døden, med tomme glykogenlagre. I hvertfall i starten.

Når man begynner å spise strikt lavkarbo anbefales det ikke å starte opp med ny trening. Neida.. Det anbefales IKKE å ikke trene, som så mange tabloidslukende lavkarbomotstandere påstår, men.. Er man vant til å trene hardt, så må man gjerne fortsette, men man bør begynne rolig og forsiktig, om man skal begynne å trene i overgangsperioden. Dette er fordi at det tar en stund før kroppen lærer å skaffe seg energi, som vanligvis er lett tilgjengelig, i form av glykogenlagre.

Nå skal ikke jeg forsvare ketogen lavkarbo så veldig, for jeg er jo ikke noe stor fan selv. Dette skal ikke bli noe LCHF-blogg. Har testet dette ut flere ganger og trening er og blir bedre med litt mer karbohydrater i kosten, for min egen del. Andre har andre opplevelser av det og det er det bare til å respektere.

Gårsdagens styrkeøkt husker jeg ingenting av. Tror det var noe kettlebell swings, leg extentions og ettbeins beinpress involvert. Skal ikke si noe sikkert. Må bli flinkere til å skrive i treningsdagboka mi igjen.

Dagens økt derimot. Den husker jeg åh, så altfor vel.

Kjørte en form for 4×4, bare med kortintervaller isteden for 4 minutter aktiv jobb. Kjente på formen underveis og varierte litt, men ble for det meste 20 sekunder jogg og 40 sekunder gange, fire ganger, så et minutt med aktiv, rooooolig pause, før det var på an igjen. Dette da i fire runder. Også avsluttet jeg med 20 minutter moderat kardio på ellipsemaskinen.

Det var kvalme. Det var manglende livslyst. Det var blodsmak i munnen. Det var stjerner og snøfnugg. Det var en puls som ikke lignet grisen, fra første sekund. Men jeg fullførte da. Det får være det viktigste i dag.

Bare det å gå opp en trapp er jo slitsomt, nå om dagen. Godt jeg har soverommet rett ved husets trapp, så kan jeg slenge meg nedpå et kvarter, etter å ha gått opp. Heldigvis er ikke min kropp av typen som bruker veldig lang tid på ketoseovergangen. For noen tar det jo flere måneder. Her har nok mye skjedd om bare noen dager til.

Får stå i det!

Akkurat nå ser det ut til at det blir en liten stund til jeg innfører flere karbohydrater. Trives med dette nå, har ingen cravings, spiser variert med mye grønnsaker og holder meg helt greit unna både korn og melkeprodukter. Men plutselig kommer lysten på å innføre flere karbohydrater og da tar jeg en plan, så det skal ikke bli noe lavkarbobrød, knekkebrød og sukkerfestival, som det var før jeg tok denne rensen.

20131120-190604.jpg

Leke-overrasket-bilde-i-bilen-glad-blid-glise-filtre-er-min-beste-venn-smilefjææææææææs.

Legg igjen en kommentar

