Adventsfeber

30 Nov

Hei!

Er det bare jeg som gleder meg til advent nå? I morgen er det altså første desember, allerede! Herlighet, jeg kan ikke få satt ord på hvor hardt jeg gleder meg. Gleder meg bare enda mer til førjulstiden nå som jeg har egen familie. Det er noe magisk med å få lage trygge, gode, varme, herlige tradisjoner for et lite menneske. I morgen skal vi på julegrantenning borti gata her. Da kommer sikkert Nissen. Iiiih!

Jeg har skaffet meg adventskalender.

DSC_0157

Te-jente som jeg er så måtte det bli denne. Det er litt festlig, for frem til for et år siden likte jeg verken te eller kaffe. Nå er jeg blitt den kaffe- og tekjerringa. I blame Dolce Gusto! Og tenna mine griner..

Jeg kjøpte kalenderen på Bli vakker, men ser dessverre ikke ut til at de har den lenger.. Gleder meg til å åpne en ny luke hver dag, og nyte en kopp te.

DSC_0169

Har vært på Europris og handlet nye kopper. De har så mye fine julegreier der nå.

Kjæresten og jenta mi har fått hver sin sjokoladekalender. Også er jeg i konstruksjonsfasen på en adventskalender med begivenheter. Ute i siste liten, som vanlig. Men det ligger tradisjon i å være seint ute også. Planen er å «åpne» hver fredag, også utføre noe «julete» i løpet av helgen. For eksempel åpen julegård, julegrantenning, baking, gå på kino og se julefilm. Bare fantasien setter grenser.

I dag skal jeg på julebord med jobben min. Det er ikke ofte jeg er utpå, så gleder meg.
Ha en fin lørdag, alle!

8 kommentar to “Adventsfeber”

  1. Linn-Annette november 30, 2013 kl. 13:07 #

    Jeg gleder meg,har pyntet litt allerede 😉 Kos deg masse på julebord,du har fortjent å slå ut håret litt;p

  2. Anne Granberg Svensen november 30, 2013 kl. 14:14 #

    Kjøpte slik tekalender til sønnen min på Boots apotek 129,- kr 😉

  3. Tone november 30, 2013 kl. 15:23 #

    Kalenderen finnes på XXL og Life også, om noen skulle se dette før alt stenger i dag! Jeg har en, og gleder meg veldig til å åpne når jeg kommer hjem fra jobb i morgen kveld 🙂 Hjemmebakt brød og julete – det må bli bra!

  4. eldbjørgandrine november 30, 2013 kl. 20:41 #

    Advent er en hærlig tid…..og det er slik stas når man har egne barn. Jeg har en datter på 8 år, og det gjør jula omtrent 8000000000 ganger bedre og mer spesiell….. 🙂

    Og adventskalenderen henger klar her også……..

    Ha en super kveld på julebord, kos deg.

Legg igjen en kommentar

